вівторок, 11 червня 2019 р.

Декупаж на склі - магнолієва скринька для годинників (майстер-клас)





Головна цікавинка цієї скриньки - двосторонній декупаж на склі, а також історія про загадкову магнолію. 

Це одна з тих робіт, які створювалися в нападі спонтанного натхнення, спровокованого придбанням чергової картинки або заготовки. Того разу була розкішна серветка з магнолією. Квітка на малюнку дивувала незвичним виглядом -

 була зображена в оточенні чималої кількості пишного листя. Магнолії в наших краях з пoмірно континентальним кліматом ростуть переважно у ботанічних садах; квітнуть одними з перших дерев, коли листя немає ще ніде. Ось як вони виглядають у нас:

:

Трохи згодом, в країні з теплішим кліматом я нарешті побачила саме таку магнолію, як на картинці:

Це було в середині літа, дерево було зелене, квітів було менше ніж на наших магноліях навесні. А ще там були плоди і квіти були на різних стадіях свіжості, бо цвітіння триває тривалий час: 


    Ось такими незвичайними та різними бувають магнолії, та давайте нарешті перейдемо до процесу декорування цієї скриньки для годинників. Заготовка з дерева, має кришку зі склом і перегородки всередині.


     При декоруванні предметів з непрозорих матеріалів картинки наносять на зовнішню поверхню; цю техніку називають прямим декупажем. На склі, в залежності від бажаного ефекту та призначення предмету, можливе нанесення зображення як з лицьового, так і зі зворотнього боку. Це має назву зворотнього декупажу. В моїй роботі поєднано обидві техніки - прямий декупаж на дереві та зворотній на склі, де зображення є двостороннім.

 

  В цій роботі були використані наступні техніки:

  1. Прямого декупажу і об'ємного трафаретного розпису на дереві

2. Зворотній двосторонній декупаж на склі


МК НЕ МІСТИТЬ ОПИСУ базових технік, таких як змішування і нанесення фарб, підготовка та фінішна обробка поверні, але з ними можна ознайомитися в статтях і МК на ресурсі:  http://dcpg.ru/mclasses/

Цей МК не є абсолютно авторитетним і єдиним можливо правильним  джерелом інформації з питань декупажу. Все, що показано є результатом власного практичного досвіду, але завжди можливі альтернативні способи досягнення аналогічних ефектів. 
 
 МК є моєю інтелектуальною власністю. В разі перепосту матеріалу - прошу давати пряме активне посилання на першоджерело та ім'я автора


  
Використані матеріали:

дерев'яна заготовка зі склом, картинки з серветки та кольоровий рисовий папір, акрилові грунтовка ("Сонет") і фарби (Maimery), структурна паста ("Сонет"), трафарети з візерунком, бітумна патина (Idea Maimery),  водорозчинний матовий акриловий лак (Vidaron), фетр, полімерний клей (Dragon), клей-лак для декупажу на склі та кераміці (Porcelain Potch)

 

 

 

 

 

 

 

Опис процесу роботи:

1 етап - базова підготовка поверхонь

Знімаємо зі скриньки завіси, видаляємо розбірні внутрішні перегородки.


 

Перегородки обклеюємо фетром (фіксуємо на полімерний клей). Залишаємо вільними кінці фрагментів (3 мм) та пази, в які вони заходять.


Всі поверхні, які в подальшому плануємо фарбувати, покриваємо грунтовкою і обробляємо шліфпапером до гладкості. Покриваємо грунтовку акриловим водним лаком, двічі.




2 етап - декорування зовнішньої і внутрішньої поверхонь кришки

 


Обраний фрагмент серветки буде розташований так, щоб частина великої квітки була на склі, а частина - на деревяній рамці. Прикладаємо малюнок і відрізаємо ножицями фрагмент для   скла.

 

А тепер - увага! Зовнішня поверхня скла  у нас залишиться чистою, а квітка буде наклеєна в зворотній техніці з нижньої сторони.  Бічну частинy малюнку клеїмо на рамку зверху, використовуючи "метод файла" та вдвічи розведений водою акриловий лак. Ретельно пригладжуємо пензликом краї серветки до рамки, аж до самого скла. Також клеїмо на рамку інші дрібні картинки, обережно вирвавши їх з серветки і залишивши оточення з фону по периметру.



Середню частину квітки ВИРІЗАЄМО по  контуру та клеїмо до скла ЗНИЗУ, використовуючи клей для декупажу на склі.




Картинка просвічується, а нам треба зробити малюнок яскравим та контрасним. Для цього паперовий фрагмент на склі знизу покриваємо білою фарбою.




Ще я планувала, що вікно в скриньці буде не зовсім прозорим, щоби предмети, що заходитимутся всередині, не заважали сприйняттю композиції. Тому на всю нижню поверхню скла, поверх уже нанесеного фрагменту, клеїмо рисовий папір золотавого кольору, використовуємо клей для ДК по склу. 




Тепер зображення квітки треба зробити двостороннім. На уже наявну квітку клеїмо вирізану аналогічну картинку у симетрично дзеркальному розташуванні. Використовуємо клей для ДК по склу.




Ось такий вигляд має кришка з усіма декупажними елементами (зображення квітки на склі - однакове з обох сторін)



Тепер потрібно об'єднати картинки з фоном. Для цього замішуємо фарби для досягнення світо-беж. кольору, як у фону серветки та промальовуємо вільні частини поверхні, заходячи на фон серветки, але не на малюнок. Торець віконця, де немає квітки, промальовуємо золотавою фарбою. Залишки фарби, що потрапила на скло обережно зрізаємо лезом.




Внутрішню поверхня рамки кришки фарбуємо в оливковий колір. Наносимо фарбу в три нещільних шари з проміжним висушуванням. Колір кожного наст. шару - дещо світліший, кладемо шар великими мазками в одному напрямку.





 Через трафарет наносимо візерунок золотою фарбою, нею ж промальовуємо торець віконця. 



3 етап - декорування стінок скриньки





На нефарбовані бічні поверхні наносимо об'ємний трафаретний малюнок (використовувався трафарет на клейовій основі). Текстурну пасту наносимо мастіхіном.




Створюємо шар товщиною бл. 3 мм, розгладжуемо поверхню.


Обережно піднімаємо трафарет з однієї сторони, одразу відмиваємо від пасти, використовуючи щітку. Висушуємо, поклавши клеєвою поверхнею догори.


Наступну частину візерунку накладаємо після повного висихання трафарету і попередньо нанесеної пасти. Для точності суміщення накладаємо останню прорізь трафарету на останній фрагмент готового орнаменту.


Нерівності і гострі краї на орнаменті ліквідуємо лезом та шліфпапером

  

Тепер зафарбовуємо стінки. Ззовні - в бежевий колір як на зверху кришці, всередині і торці - в оливковий. Всі деревяні поверхні, крім внутрішньої покриваємо кількома шарами акрилового лаку з проміжним шліфуваням.

 

3 етап - внутрішня частина

 

Обклеюємо фетром дно і стінки, залишивши відкритими пази для перегородок.




Зклеюємо окремі фрагменти перегородок між собою.







Сажаємо перегородки всередину на клей.




 Збираємо скриньку, під'єднавши петлі.



ПРИМІТКА: 

Для надання  скриньці "зістареного" вигляду та контрастування об'ємного орнаменту перед останнім лакуванням на поверхню нанесено патину.

Ватяною кулькою, змоченою розбавленою вайт-спірітом бітумною патиною, проходимось по орнаменту та торцях скриньки. Надлишки бітуму знімаємо змоченим вайтспірітом, але добре відтисненим ватяним тампоном. Покриваємо останнім шаром лаку.



І наостанок ще трошки магнолії:



До речі, після скриньки у мене лишилася половина тієї серветки, і її було використано для декору розносу. На дно наклеєна циновка з рисової соломки, задекорована декупажем і вкрита лаком (про техніку "вживлення" зображення в релєфну поверхню можна прочитати тут: https://hannacur.blogspot.com/2019/02/blog-post.html)





Бажаю гарного настрою і дякую за увагу!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Виготовлення ляльки-гольниці (майстер-клас)

    В цьому дописі я демонструю процес виготовлення двох інтер'єрних ляльок-гольниць. Основою композиції стали поясні порцелянові ляльки...